Skip to content
narrow screen wide screen auto screen Increase font size Decrease font size Default font size blue color orange color green color

EKONOMIK TRAVEL

Nasze podróże
Rowerami Szczecin - Kołobrzeg 08.2014 Drukuj Email

sany0045 W sierpniu 2014 r wybraliśmy się na parodniową wycieczkę rowerową wokół Zaklewu Szczecińskiego, Jeziora Dąbie przez Wyspę Uznam do Kołobrzegu.   W ten sposób zamknęliśmy rowerowy objazd polskiego wybrzeża Bałtyku zaczętego w sierpniu 2011 roku właśnie w Kołobrzegu.

Wkrótce powstanie opis wyprawy a póki co proszę obejrzeć FILM

Wisła: Dęblin - Warszawa Drukuj Email
wtorek, 25 listopada 2014 23:41

biwak 1 dana stoiMoja pierwsza wyprawa z Sandomierza do Puław w lipcu otworzyła mnie na Wisłę. Płyniecie tą rzeką nie jest porównywalne z żadnym spływem inną polska rzeką. Szerokość, poczucie odosobnienia, dzika natura i nade wszystko przeurocze łachy piaszczystych wysp. To wszystko spowodowało, że musiałem to pokazać Danie i samemu jeszcze raz to przeżyć. Wygospodarowaliśmy na to 3 dni. Początkowo miał to być ostatni weekend sierpnia, ale w końcu popłynęliśmy tydzień później. Okazało się, że pogoda była wtedy bardzo dobra i bardzo letnia tzn było gorąco i prawie bezchmurnie.
Wybrałem odcinek z Dęblina do Warszawy a nie z Puław. Z Puław zachowana byłaby ciągłość z poprzednią wyprawą. To z ostrożności. Zależało nam na powrocie w poniedziałek.

Obra Drukuj Email
czwartek, 06 listopada 2014 22:50

sany0082

O Obrze dowiedziałem się z opisu wycieczki po tej rzece na jednym z portali kajakarsko-kanuistycznym. Od razu w takich przypadkach wskakuję na Google Maps i oglądam przebieg rzeki i robię zbliżenia na wersji satelitarnej. Obra od razu mi się spodobała, gdyż ma w swoim biegu kilka jezior w ciągu rzeki oraz kilka bocznych. Na jedne się wpływa – te boczne -  na inne nie. To są akweny dla mnie ! Można powiosłować, popedałować (bynajmniej nie na rowerze tylko w Podróżniku) i oczywiście pożeglować.

Planowałem popłynąć z Kopanicy na 3-4 dni w jakiś słoneczny, wydłużony weekend. Najpierw miała to być majówka, ale było zimno, więc zamiast Obry zrobiliśmy jednodniową wycieczkę Kanałem Gliwickim. Odkrycie ! - odrębna historia.
Ten kanał to tak naprawdę początek naszej Obry. A było tak. Planowaliśmy popłynąć Kanałem Gliwickim z Gliwic do mariny Lasoki w Kędzierzynie Koźlu.

Wisła: Sandomierz - Puławy Drukuj Email

narty
sobota, 14 grudnia 2013 14:13

Narty w Arta Terme

file bezByliśmy na nartach w wielu miejscach: w Czechach, Słowacji, Austrii, Włoszech, Szwajcarii. W każdym z tych miejsc jest pięknie i można poszaleć na śniegu.

Odkryliśmy jednak jedno wyjątkowe i niepowtarzalne. Arta Terme.

Zaraz za austriacką granicą jest obszar narciarski Zoncolan a w Arta Terme przeurocze miejsce Sot i Volz.

Drukuj Email
poniedziałek, 29 lipca 2013 08:50

Lubben - Teupitz, czyli Spreewald kajakowo, lipiec 2013.

widok na jezioro
Po trzech wyjazdach rowerowych do Spreewaldu, postanowiliśmy wyprawić się tam w celu odbycia podróży drogami wodnymi. Tych dróg jest sporo. Oprócz Szprewy,to  bogata sieć kanałów z systemem śluz, ciągi jezior oraz rzeka Dahme.
Problem wyboru szlaku wiązał się z logistyką dotarcia z końca wyprawy do początku po samochód. Wybór padł na Lubben jako miejsce startu i jezioro Teupitz jako koniec. Stało się tak, ponieważ obie miejscowości leżą przy szlaku kolejowym Berlin – Cottbus. Pociągi jeżdżą tam co godzinę. Dodatkowo obciążeni byliśmy koniecznością dotarcia w niedzielę 14 lipca na godz. 16-tą pod dworzec w Dreźnie, skąd odbieraliśmy koleżankę z dzieckiem i bagażami z Tanzanii. Wszystko musiało zagrać bez pudła. I zagrało !.